Forum | Utbytesstudent.se: Introducera dig själv - Forum | Utbytesstudent.se

Jump to content

• (16 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Introducera dig själv

#1 Guest_Matte_*

• Group: Guests

Posted 13 August 2009 - 10:38 PM

Hejsan!

Jag heter Mattias Egnell är 17 år och bor i Norrköping. På fritiden gillar jag att vara med kompisar, åka longboard, sporta i alla dess former, jag gillar även allt som har med datorer att göra ( speciellt apple). Jag är moderator på forumet så om ni undrar över något så är det bara att fråga.
-4

#2 User is offline   Max Icon

• Junior
  • PipPipPip
  • Group: Members
  • LocationTäby

Posted 13 August 2009 - 10:43 PM

Tjenare! Jag heter Max, är 17 år, och bor för tillfället i Täby. 31a augusti sticker jag till USA som utbytesstudent. Jag ska till Bloomfield Hills, Michigan och kommer tillbaka till Sverige i juni 2010.

Jag ska alltså till Michigan, USA, och gå på en privatskola som heter Cranbrook Kingswood. Det är en internatskola vilket betyder att jag kommer bo i studentkorridor(dorm) tillsammans med en massa andra elever. En riktig upplevelse!

Jag tycker om musik, främst rock och hårdrock men jag är öppen för det mesta. Jag spelar också elgitarr och akustisk gitarr vilket är en av mina största intressen. Fotboll och speciellt AIK är förmodligen min största passion, så det är något jag verkligen kommer sakna när jag är i USA. I övrigt spenderar jag tid med polarna och sitter framför datorn och lökar.

Ha det gött!
Posted Image
Klicka på bilden för att komma till min Blogg ..
-1

#3 User is offline   Jonatan Icon

• Junior
  • PipPipPip

Posted 13 August 2009 - 11:03 PM

Jonatan Kjellberg heter jag. Bor i Uppsala och spelar Amerikansk fotboll på fritiden vilket jag tänkt göra i USA med. Åker som utbytesstudent nu den 25:e Augusti med Explorius till Heppner, Oregon och gå på Heppner High School. Annars på fritiden gör jag inte så mycket, tränar och försöker bli av med min axelskada så jag ska spela nu i höst. Resten av tiden spenderar jag med min Flickvän Frida :D

Allt för mig!
-1

#4 User is offline   Hedvig Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationLidingö

Jag heter Hedvig, är 17 år och bor på Lidingö utanför Sthlm. Den 18 augusti åker jag först till N.Y. i tre dgr och sen vidare till Auburndale, Florida! Det är alltså i Florida jag ska vara i 10 månader, kommer hem 17 juni ;) är jättetrött nu, så jag orkar inte skriva mer
Auburndale, Florida 09/10
Explorius 18 augusti

Blogg: hedvigwaller.wordpress.com

Posted Image
-1

#5 User is offline   Frida Icon

• Freshman
  • Pip

Jag heter Frida 16 år bor utnaför Uppsala. Nu hösten 09 åker jag till Cokato, Minnesota. På fritiden tränar jag massa, hockey mesta dels. Sen är jag med mina kompisar och massa mer. Vet inte riktigt mer vad jag borde skriva.
Cokato, Minnesota
Fridanilssonviberg.wordpress.com
-1

#6 User is offline   Hanne Icon

• Vice President
  • Icon
  • Group: Moderators
  • LocationHalmstad

Posted 13 August 2009 - 11:08 PM

Hej, jag heter Hanne, jag är 14 år, bor i falkenberg och åker till USA eller Nya Zeeland 11/12 alltså kommer jag att åka efter 9:an! :)
På fritiden spelar jag teater, är med kompisar eller tittar på innebandy (har även spelat innebandy men har slutat!)

Vill man, kan man
-1

#7 User is offline   Sandra Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationTyresö

Posted 13 August 2009 - 11:16 PM

Hej! Jag heter Sandra och jag är 18 år, bor i Tyresö utanför Stockholm och har avslutat andra året på gymnasiet. I år åker jag som utbytesstudent till USA, vet tyvärr inte vart någonstans än eftersom att jag inte har fått någon placering, men hoppas på att få det inom några dagar :)
Jag har ett stort intresse i djur, allt ifrån sköldpaddor till hästar. Jag har också en häst som jag tävlar med och det är i stallet jag spenderar det mesta av min fritid, annars så sitter jag framför datorn eller umgås med vänner, tyvärr bor de flesta långt bort så det blir lite sporadiska träffar.
Jag tog körkort för ungefär 2 månader sen så kör bil gör jag vart jag än ska nu för tiden :D
Bentonville, AR 2009-2010There are things that we never want to let go of, people we never want to leave behind.
But keep in mind that letting go isn’t the end of the world, it’s the beginning of a new life.

sanwas.blogg.se

0

#8 User is offline   Erika D Icon

• Junior
  • PipPipPip

Posted 13 August 2009 - 11:28 PM

Tjenare, Erika heter jag och bor i Göteborg. Är 17 år och har precis gått klart ettan på gymnasiet. Den 29:de Augusti åker jag till Prince George i Canada med STS som utbytesstudent. Jag ska bo med min värdmamma Heather och hennes 21åriga dotter som antagligen flyttar till Vancouver bara några dagar efter jag kommit och deras två hundar. Kommer eventuellt bo tillsammans med en annan utbytesstudent också.
Mina intressen är hemma är att umgås med vänner och min familj, jag älskar att ha kul och skrattet är aldrig långt bort. Gillar musik väldigt mycket trots att jag är väldigt omusikalisk. Går på alla Frölunda Indians hemmamatcher och har en stor passion för laget. Ha det gött!
Prince George, BC, Canada
DP Todd Secondary School, Home of the Trojans

STS 2009/2010
Blogg: http://lifeinpg.blogg.se
0

#9 User is offline   Björn Icon

• Senior
  • Icon
  • LocationStockholm, Västerort

Posted 13 August 2009 - 11:34 PM

View PostErika D, on 14 August 2009 - 12:28 AM, said:

Tjenare, Erika heter jag och bor i Göteborg. Är 17 år och har precis gått klart ettan på gymnasiet. Den 29:de Augusti åker jag till Prince George i Canada med STS som utbytesstudent. Jag ska bo med min värdmamma Heather och hennes 21åriga dotter som antagligen flyttar till Vancouver bara några dagar efter jag kommit och deras två hundar. Kommer eventuellt bo tillsammans med en annan utbytesstudent också.
Mina intressen är hemma är att umgås med vänner och min familj, jag älskar att ha kul och skrattet är aldrig långt bort. Gillar musik väldigt mycket trots att jag är väldigt omusikalisk. Går på alla Frölunda Indians hemmamatcher och har en stor passion för laget. Ha det gött!

Ahhh, du ska till Kanada!! Va lätt att din blogg kommer att följas! :)

Själv heter jag Björn och har hängt är på forumet drygt en månad. Först såg det ut som att jag skulle åka till USA 10/11 men nu har jag helt spårat in på Kanada! Jag börjar första ring om några dagar och det ska bli kul att träffa nya klassen :) Jag bor i västra Stockholm i ett gulligt litet villaområde ^^ På fritiden gillar jag att hänga med polare och en del framför burken. Precis som Max lyssnar jag helst på rock och hårdrock, men är rätt öppen för det mesta, även om jag har lite svårt för techno. Jag spelar även gitarr
Kanada 10/11
Posted Image

Calgary, AB

Rotary YEX!
0

#10 User is offline   Carolina Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • Locationpickerington, ohio.

Posted 13 August 2009 - 11:41 PM

Hej, jag heter Carolina är 17 år och kommer från Sollentuna utanför Stockholm. Om exakt en vecka så flyttar jag till Pickerington som ligger i Ohio. Där kommer jag att bo med mina värdföräldrar och en finsk utbytesstudent. Jag umgås mest med kompisar och lyssnar ganska mycket på musik (indiepop och britpop mest). I USA ska jag förhoppningsvis börja spela fotboll och/eller gå med i Drama club.
Pickerington, Ohio 09/10 med YFU
0

#11 User is offline   Caroline Icon

• Junior
  • PipPipPip
  • LocationLinköping (Stockholm)

Posted 14 August 2009 - 09:19 AM

Hej!
Caroline heter jag, jag är 20 år och kommer från Danderyd, Stockholm. Jag var i Las Vegas, Nevada, USA under mitt utbytesår 2007-2008. Jag har varit hemma i lite mer än ett år. Nu om några dagar flyttar jag till Linköping med pojkvännen för att studera på civilekonomprogrammet på LIU! :)

Eftersom jag redan har varit iväg som utbytesstudent (och är en av de få "gamla" som fortfarande har varit aktiv på det gamla forumet), så är det bara att fråga mig allt ni kan kommas tänka på!
Jag var utbytesstudent med EF i
.: LAS VEGAS.NEVADA.07/08 :.
.: Är nu hemma i Sverige, men om du undrar något så är det bara att fråga :.
.carolinelagerholm[at]gmail.com|CarolineLa på resdagboken.se|
Caroline Lagerholm (Linköpings Universitet) på Facebook
0

#12 User is offline   julia Icon

• Junior
  • PipPipPip

Posted 14 August 2009 - 09:27 AM

Mitt namn är Julia och jag är 17 år. Jag bor i en liten stad utanför Göteborg (Sveriges framsida!) och har precis avslutat mitt första år på samhäll-media linjen. På min fritid gillar jag att vara med kompisar, kolla på film, shoppa och prata om mitt kommande år i USA. Just nu har det blivit mycket tjat om USA, för den 27e augusti åker jag med Explorius för att studera ett år på high school. Jag skall bo i en liten små stad i the Great Lake State, Michigan. Just nu är jag väldigt nervös men mycket peppad! Mycket mer än så finns väll inte att säga om mig, :)
West Branch, MI
Explorius 2009/2010
0

#13 User is offline   Fanny Icon

• Junior
  • PipPipPip
  • LocationKöping

Posted 14 August 2009 - 12:26 PM

Halloj! Jag heter Fanny och blir 18 någon gång under mitt utbytesår. Så jag har precis gått klart tvåan på gymnasiet och kände att ett uppehåll skulle sitta finfint. Jag kommer från Köping och det finns inte så mycket att göra här, men jag försöker. Så på fritiden, som det så fint heter, så tycker jag om att fota, umgås med mina kompisar, nörda in mig på fotboll, samhällsrelaterade saker , filmer och annat "onödigt" man inte vill att någon ska veta att man kan. Typ filosofer och kungligheter.

Nog om mig. Jag ska åka iväg till Cádiz, Spanien med STS. Jag ska bo hos ett äldre par men jag börjar fundera på hur gamla dom egentligen är, för jag får dubbel info. Min värdfamilj har 5 "barn" mellan 45 och 25 + 7 barnbarn. Så det kommer att bli en lite större släkt än vad jag har hemma! Men hey, det blir bara kul. Jag åker om lite mindre än en månad, så min pepp-o-meter går i vågor, men jag överlever. Chao!
Cádiz, España - 09/10 med STS
IES Cornelio Balbo
Varför håller du inte käften?
0

#14 User is offline   Amandaa Icon

• Junior
  • PipPipPip
  • LocationSweden, skåne

Posted 15 August 2009 - 06:39 PM

Hej, Jag heter Amanda.
Kommer ifrån en liten håla utanför Malmö. :)
I den lilla hålan ligger även min skola, där läser jag sam-sam, med kombi. Att jag har kombi, innebär att jag har möjligheten att välja till och ta bort vissa kurser.
På fritiden är jag med kompisar, lyssnar på musik (all sorts inprincip), sysslar med mina katter och ska snart börja dansa igen!

10/11 åker jag till Tyskland med YFU!
Jag åker efter tvåan, så jag blir 18 år i Tyskland på deras nationaldag, hähä.

See yah :)
Tyskland 2010-2011
Youth For Understanding

blogg
0

#15 User is offline   Björn Icon

• Senior
  • Icon
  • LocationStockholm, Västerort

Posted 15 August 2009 - 06:50 PM

View PostAmandaa, on 15 August 2009 - 07:39 PM, said:

Hej, Jag heter Amanda.
Kommer ifrån en liten håla utanför Malmö. :)
I den lilla hålan ligger även min skola, där läser jag sam-sam, med kombi. Att jag har kombi, innebär att jag har möjligheten att välja till och ta bort vissa kurser.
På fritiden är jag med kompisar, lyssnar på musik (all sorts inprincip), sysslar med mina katter och ska snart börja dansa igen!

10/11 åker jag till Tyskland med YFU!
Jag åker efter tvåan, så jag blir 18 år i Tyskland på deras nationaldag, hähä.

See yah :)

Ballt med tyskland :) har funderat på det, men det blir nog tredjeval eller något åt det hållet.
Kanada 10/11
Posted Image

Calgary, AB

Rotary YEX!
0

#16 User is offline   Kajsa Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationGreat Falls, Montana

Posted 15 August 2009 - 11:05 PM

Hej alla jag heter Kajsa och bor i Stockholm. Jag åker med Explorius till Great Falls, Montana om tre (!) dagar och håller just nu på att tycka synd om mig själv för att det är så tråkigt att packa. Jag gillar musik och hästar och är grymt dålig på att skriva om mig själv utan att jag låter jättetråkig :P
Great Falls, Montana
2009-2010 - Utbytesstudent, C M Russell High School
2010-2011 - Graduating Senior, C M Russell High School
http://overatlanten.blogg.se/ -Utbytesbloggen
http://cmrlife.blogg.se/ - Seniorbloggen
0

#17 User is offline   ejlin Icon

• Junior
  • PipPipPip
  • LocationUmeå/Piteå

Posted 16 August 2009 - 09:34 AM

Hej! Jag heter Elin och jag är 16 år gammal. Jag bor i Piteå för tillfället, men flyttar ensam till Umeå om sisådär 2½h. Där börjar jag första ring på sam Internationell :) Jag är en typisk vinterunge som räknar dagarna till snowboard- och skotersäsongen, men som samtidigt hatar snö. Haha, ja.. ungefär sån är jag :P

En av mina bästa vänner är Engelsman, och det har mycket påverkat mitt val av land. Jag vill till Australien! OZ är ju ganska likt UK, men samtidigt helt annorlunda. Och så pratar dom så gulligt ;)
0

#18 User is offline   Amanda Icon

• Senior
  • PipPipPipPip

Posted 16 August 2009 - 03:28 PM

Som forumnicket antyder är namnet Amanda. Jag huserar vanligtvis i Gnällbältet och skulle börja tredje året som sam-språkare i höst om det inte vore för utbytesåret. Nu bär det istället av till upstate New York om 4 dagar och precis som Kajsa ogillar jag packningsdelen starkt, men det ska väl ordna sig. Tre minuter innan avresa eller så.
Posted Image
Upstate
New York 2009-2010

"You never really leave a place or person you love.
Part of them you take with you, leaving a part of yourself behind"

multipurpose.blogg.se
0

#19 User is offline   Kim Icon

• Freshman
  • Pip

Posted 16 August 2009 - 04:48 PM

Hej! Kim heter jag, och precis som Caroline har jag också redan varit på mitt år. Jag var i Sudbury, en förort till Boston som ligger i Massachusetts under 08/09. Har ni några frågor som helst så fråga på bara. Har varit medlem på utbytesforumet sedan 2005 tror jag att det är, så jag har nog svar på det mesta.
Sudbury, Massachusetts |08-09| Explorica
0

#20 User is offline   onkamo Icon

• Freshman
  • Pip

Posted 16 August 2009 - 08:30 PM

Hej! Jag heter Elina och spenderade läsåret 08/09 i Wheatland, Wyoming. Hade ett sjukt bra år på en ranch in the middle of nowhere! :) För det mesta är jag ganska deppig över att allt är över.. Åkte med EF och har även jobbat med dem bl.a. på EF:s camp som returnee. Är 18 år, börjar 3:an på natur nästa vecka.
Wheatland, Wyoming 08/09 med EF
Min utbytesblogg | eliiniz@hotmail.com
0

• (16 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic