Forum | Utbytesstudent.se: Vad tänkte du när du gick av planet i utbyteslandet? - Forum | Utbytesstudent.se

Jump to content

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Vad tänkte du när du gick av planet i utbyteslandet?

#1 User is offline   Hanne Icon

• Vice President
  • Icon
  • Group: Moderators
  • LocationHalmstad

Posted 13 August 2009 - 11:56 PM

Vad tänkte du när du gick av planet i ditt utbytesland?

Vill man, kan man
0

#2 User is offline   Louiselb Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • Group: Members
  • LocationFresno, California

Posted 16 August 2009 - 06:28 AM

View PostHanne, on 13 August 2009 - 02:56 PM, said:

Vad tänkte du när du gick av planet i ditt utbytesland?

åh äntligen framme!! Ville bara sova efter att ha flygit i 24 h :P
Fresno, California med Rotary 09/10
Min blogg
0

#3 User is offline   Kim Icon

• Freshman
  • Pip

Posted 16 August 2009 - 04:56 PM

Första tanken: Herregud heltäckningsmatta!
Sen rullade det på med att man medan man stod i den långa kön till immigration eller vad det nu var och såg NYC skyline, och nåt amerikanskt nyhetsprogram, typ CNN, vilket följdes av sporten som såklart handlade om Amerikansk Fotboll. Allt var superamerikanskt, och jag älskade det från första stund!
Sudbury, Massachusetts |08-09| Explorica
0

#4 User is offline   Nathalie Icon

• Newbie
  • LocationSollefteå

Posted 20 August 2009 - 10:04 AM

"Fan vad varmt det är och gud vad fint det är här" var ungefär vad jag tänkte när jag klev av planet och sedan medans jag gick mot ingången typ tänkte jag mest "Hjälp, vart ska jag gå nu? Hur ska jag veta vem som är min värdmamma? Tänk om hon inte är här? Kan inte fatta att jag äntligen är här!"
0

#5 User is offline   Malin Icon

• Junior
  • PipPipPip

Posted 21 August 2009 - 03:48 AM

"Vart fan ska jag gå?" Flög ensam till Newark och gick vilse, hittade inte mitt bagage, höll på att hamna på fel tåg osv. Men i övrigt gick det bra.
När jag gick av flyget i Nashville var jag så trött att jag bara ville sova, men kl. var ju bara 4 här.. Blev chockad över hur trevliga och hjälpsamma alla är här, men så jag jag ju i södern också.
0

#6 User is offline   Susanna Icon

• Junior
  • PipPipPip

Posted 24 August 2009 - 04:15 AM

Det var jävligt obehagligt när jag landade i Washington D.C. Gubben vid den där kontrolldesken var skitsur, scannade mig uppifrån och ner, pratade så snabbt och otydligt att jag inte förstod någonting, ställde jättemycket frågor. Fick känslan av att han trodde jag var nån galen terrorist så obehagligt var det. Han frågade om jag hade mat med mig, jag sa nej, hade fyllt i det där pappret att jag inte hade nått med mig. Kom på att jag hade en macka med smör, ost och skinka i min väska. Blev livrädd, har hört skräckhistorier att de nästan ser mat som värre än droger om man tar med sig det. Så jag åt upp mackan jättesnabbt medan jag väntade på mitt bagage.

Sen när jag bytte flyg i Washington till Parkersburg var alla jättetrevliga. Piloten var rolig (flög ett litet plan med typ 8 personer). Satt brevid en trevlig gubbe, träffade på två svenska killar på det flyget, också utbytesstudenter. Träffade min värdmamam och min värdsyster på flygplatsen och dom var hur härliga som helst! Så man kan nog säga att min upplevelse var blandad!
Little Hocking, Ohio,
USA 09/10 Explorius
Warren High School
0

#7 User is offline   Kajsa Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationGreat Falls, Montana

Posted 24 August 2009 - 06:22 PM

Jag och en annan tjej som jag hade suttit brevid gick av tillsammans, gick och pratade och sadar, tror inte jag tankte nat sarskilt faktist, men nar vi gar igenom nagra dorrar sa gar brandlarmet pa precis da! Jeeez vad radda vi blev! Eftersom jag var i NYC pa softlanding forst sa var det inget sarskilt untom att det kandes bra att vara i NYC igen.

Nar jag kom till Great Falls sa undrade jag om jag skulle kanna igen vardparonen men det var inga problem, jag tror inte ens att jag hann bli nervos. Sen traffade jag min cordinator och hennes utbytis, hamtade vaskorna och akte hem. Kande pa en gang att jag skulle trivas har, och det ar sa mycket battre an vad jag trodde :D
Great Falls, Montana
2009-2010 - Utbytesstudent, C M Russell High School
2010-2011 - Graduating Senior, C M Russell High School
http://overatlanten.blogg.se/ -Utbytesbloggen
http://cmrlife.blogg.se/ - Seniorbloggen
0

#8 User is offline   Maria Icon

• Freshman
  • Pip

Posted 27 August 2009 - 02:07 AM

När jag gick ut i ankomsthallen tänkte jag; Jaså, så det är inte förrän nu jag tänker bli nervös?

Sen gick allt i slowmotion och min största rädsla om hur jag skulle hälsa på dem (kram, skaka hand???)
blev inget problem då min värdmamma väntade med öppna armar!
Farmington Hills (Detroit), MI
YFU 09/10

http://www.mariaiusa.se
0

#9 User is offline   Sandra Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationTyresö

Posted 04 September 2009 - 07:34 PM

"Sen gick allt i slowmotion och min största rädsla om hur jag skulle hälsa på dem (kram, skaka hand???)"

Hahaha, samma har. Slutade med att jag kramade alla.
Bentonville, AR 2009-2010There are things that we never want to let go of, people we never want to leave behind.
But keep in mind that letting go isn’t the end of the world, it’s the beginning of a new life.

sanwas.blogg.se

0

#10 User is offline   Sara Icon

• Newbie
  • LocationStockholm

Posted 07 September 2009 - 02:49 PM

Först var det bara att ta sig igenom passkontrollen och när det var gjort så fick jag reda på att mina väskor var kvar i Paris. "Åhh vilket underbart sätt att börja året på" tänkte jag men det var bara att ta fram pappret med adressen till värdfamiljen och börja skriva så att dem kunde bli leverde. Nästa steg var att ta tåget till rtt terminal och när jag stod i rulltrappan påväg upp så hörde jag bara två styclet ropa " There she is"! De visade sig vara min värdmamma och min värdsyster.

Denna dagen var den varmaste i Seattle på hela sommaren så jag och min värdsyster gick ner till Jamba Juice. Sen somnade jag klockan 7 framför maraton i OS på TV. Måste ändå säga att det var en väldigt bra första dag! :D
Seattle 08/09
0

#11 User is offline   Alexander Icon

• Sophomore
  • PipPip
  • LocationStockholm

Posted 15 November 2009 - 09:53 PM

Min flygresa hit var ett helvete... I alla fall när jag mellanlandade i chicago. När jag kommer ur planet går typ till där man visar sitt visa osv, så jag plockar upp min väl organiserade map, med alla pappren. Så jag ger kontrollanten mina papper, och det visar säg att mitt visa inte är orginal, utan är en kopia. En kopia som min klipske far har gjort, och jag hade ingen aning om att den var där. Så, kontrollanten tror att jag försöker smuggla in mig. Blir eskorterad av en vakt som sätter mig i ett rum med folk som inte kan prata engelska där får jag vänta i ca timme, var så otroligt frustrerad och stressad. Inte direkt kul när jag hade ca en och en halv timme mellanladning och att sitta i ett rum med illegala invandrare gjorde inte saken bättre, fick inte använda min mobiltelefon och vissa av personerna som satt dr var rätt aggresiva. Någon ropar upp mitt, och jag fiskar upp mina pappren så att hon kan kolla ppå dem, och då hittar jag det riktiga visumet intstucken i en tidning, jag ba wtf? så då släppte hon mig. Och den flygplatsen är inte liten, så jag springer som jag aldrig gjort förut, hinner precis på tåget som går til den andra terminalen. Och, nu kommer jag på att jag behöver fixa min biljett, så jag spran till nån automat där ja kunde checka ut min biljett. De va lite struligt, tog 10 min, 20 minuter kvar och jag var inte förbi säkerhetskontrollen och hade ingen aning om vilken gate det var. Så jag springer och checkar gaten och det står delayed, och planet var försenat med 2 timmar. Trodde att det var något mirakel.

Sen hoppar jag på planet till texas, tog 1 timme typ. När jag kommer ut ur planet slår hettan mig och det var otroligt varmt. Sen, var jag otroligt utmattad hade inte sovit på 30 timmar typ, kan aldrig sova när jag flyger. Så jag tänkte mest bara på att sova, täffade min värdfamillj osv, somnade i bilen hem.

Kanske gick lite offtopic, men skitsamma. :>
Alexander
San Antonio, Texas
0

#12 User is offline   Hedvig Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationLidingö

Posted 15 November 2009 - 11:19 PM

View PostAlexander, on 15 November 2009 - 03:53 PM, said:

Min flygresa hit var ett helvete... I alla fall när jag mellanlandade i chicago. När jag kommer ur planet går typ till där man visar sitt visa osv, så jag plockar upp min väl organiserade map, med alla pappren. Så jag ger kontrollanten mina papper, och det visar säg att mitt visa inte är orginal, utan är en kopia. En kopia som min klipske far har gjort, och jag hade ingen aning om att den var där. Så, kontrollanten tror att jag försöker smuggla in mig. Blir eskorterad av en vakt som sätter mig i ett rum med folk som inte kan prata engelska där får jag vänta i ca timme, var så otroligt frustrerad och stressad. Inte direkt kul när jag hade ca en och en halv timme mellanladning och att sitta i ett rum med illegala invandrare gjorde inte saken bättre, fick inte använda min mobiltelefon och vissa av personerna som satt dr var rätt aggresiva. Någon ropar upp mitt, och jag fiskar upp mina pappren så att hon kan kolla ppå dem, och då hittar jag det riktiga visumet intstucken i en tidning, jag ba wtf? så då släppte hon mig. Och den flygplatsen är inte liten, så jag springer som jag aldrig gjort förut, hinner precis på tåget som går til den andra terminalen. Och, nu kommer jag på att jag behöver fixa min biljett, så jag spran till nån automat där ja kunde checka ut min biljett. De va lite struligt, tog 10 min, 20 minuter kvar och jag var inte förbi säkerhetskontrollen och hade ingen aning om vilken gate det var. Så jag springer och checkar gaten och det står delayed, och planet var försenat med 2 timmar. Trodde att det var något mirakel.

Sen hoppar jag på planet till texas, tog 1 timme typ. När jag kommer ut ur planet slår hettan mig och det var otroligt varmt. Sen, var jag otroligt utmattad hade inte sovit på 30 timmar typ, kan aldrig sova när jag flyger. Så jag tänkte mest bara på att sova, täffade min värdfamillj osv, somnade i bilen hem.

Wow, jobbigt... Och du, jag vet.. O'Hare är INGEN liten flygplats... seriöst som en stad.
Auburndale, Florida 09/10
Explorius 18 augusti

Blogg: hedvigwaller.wordpress.com

Posted Image
0

#13 User is offline   måsse Icon

• Senior
  • PipPipPipPip

Posted 16 November 2009 - 08:09 AM

View PostAlexander, on 15 November 2009 - 09:53 PM, said:

men nej, vad jobbigt.. :blink: och precis som hedvig säger, den flygplatsen är ju enorm!! jag och mina föräldrar har också sprungit runt där när vårt plan var försenat, det var inte så himla roligt.. he he :P
Leitchfield, Munfordville, Kentucky 10/11 med EF + Camp!
B L O G G E N
0

#14 User is offline   Aurora Icon

• Newbie

Posted 28 November 2009 - 09:06 AM

Det första jag tänkte var " fan jag glömde att ta på mig rotarykavajen!!" det var också det första jag skrek till min värdmamma när jag såg henne hahaha.
0

#15 User is offline   New Zealand Icon

• Newbie

Posted 09 January 2010 - 11:39 PM

Jag kommer inte riktigt ihåg faktiskt. Det var nästan 6 månader sedan. Jag hade en så äcklig jetlag när jag gick av flygplanet i Auckland så det enda jag kunde fokusera på var hur jag skulle kunna ta ett ytterligare steg. Jag vet att jag tänkte: "Jag är här"
0

#16 User is offline   Anneli Icon

• High School Graduate
  • PipPipPipPipPip
  • LocationStockholm

Posted 16 April 2010 - 01:05 PM

View PostKim, on 16 August 2009 - 04:56 PM, said:

Första tanken: Herregud heltäckningsmatta!

haha roligaste svaret! säker något sånt som jag också kommer att tänka haha
USA, DeWitt, Iowa 10/11

0

#17 User is offline   Fritte Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationGöteborg

Posted 13 August 2010 - 09:53 PM

Vilken liten flygplats och var är värdfamiljen! :o haha jag hittade inte dem först och vi gick om varandra, så de hittade till slut mig på bagageavdelningen när jag väntade där på mitt bagage! :P
Winfield West Virginia
USA Explorius ICES
10/11

Blogg

Posted Image
0

#18 User is offline   Maja Icon

• High School Graduate
  • PipPipPipPipPip

Posted 23 August 2010 - 11:44 AM

Oj, det är ju här jag "flugit" med google earth!! Var sa vackert men ack sa varmt.
Posted Image ---> Posted Image

YFU, 10/11
0

#19 User is offline   Alicia Icon

• Senior
  • PipPipPipPip
  • LocationLinköping, la Suède

Posted 01 September 2010 - 06:36 PM

Okej, här är jag, det finns ingen med en skylt som det står Alicia på.

STS hade glömt mig så jag fick panikringa STS i Sverige innan någon kom och hämtade mig efter 2,5 timamr. Yay.

(Och, ja, "hola, belgrad" som jag alltid säger när jag stiger av ett plan nu för tiden)
Frankrike 2010/11
Lycée Sainte Agnès, Angers, Anjou
Blogg
0

#20 User is offline   Anneli Icon

• High School Graduate
  • PipPipPipPipPip
  • LocationStockholm

Posted 23 September 2010 - 01:49 AM

varför regnar det? det skulle ju vara varmt idag :(
USA, DeWitt, Iowa 10/11